Smokon III już w maju

Pierwsze dwie edycje Smokonu zakończyły się powodzeniem, nic więc dziwnego, że impreza doczeka się trzeciej edycji. Tym razem nie planujemy jednak żadnych radykalnych zmian, kontynuując rozwiązania z poprzedniego roku.

Smokon jest minikonwentem – jednodniowym wydarzeniem tworzonym przez członków i sympatyków klubu fantastyki Krakowskie Smoki. Będzie on znakomitą okazją do wspólnej zabawy nie tylko dla zagorzałych miłośników fantastyki, ale także dla osób, które dopiero zaczynają się interesować tym tematem. Co ważne, wstęp na konwent jest jak co roku darmowy!
Jako że impreza organizowana jest na zasadzie „od fanów dla fanów”, osoby, które chciałyby pomóc w jej tworzeniu (np. jako wolontariusze, ale potrzebujemy też grafików i rysowników) proszę o kontakt na adres magdalena.stonawska[małpka]historiavita.pl.
Jednocześnie zachęcamy wszystkich chcących dołożyć swoją cegiełkę do budowania programu o wysyłanie propozycji atrakcji, jakie chcieliby poprowadzić na: smokon[małpka]historavita.pl.

Kontakt

Główny koordynator: magdalena.stonawska[małpka]historiavita.pl
Program: smokon[małpka]historiavita.pl
Obsługa (Wolontariat): obsluga[małpka]historiavita.pl

Termin

7 maja 2016 roku – ruszamy o 12:00 (otwarcie drzwi: 11:30)

W planach

– Cztery bloki programowe (a w nich: prelekcje, warsztaty, konkursy): literacki, prelekcyjny, prelekcyjno-konkursowy i RPG,
– Spotkania z pisarzami i gośćmi,
– Gamesroom
– Sesje RPG.

Serdecznie zapraszamy!

Smokon – podsumowanie i podziękowania

Smokon za nami. Obiecaliśmy podać oficjalne dane i oto nadszedł stosowny czas. Na Smokonie pojawiło się łącznie 550 osób. Zdecydowaną większość stanowią rzecz jasna uczestnicy a pewna tylko część obsługa, wystawcy i media. To bardzo duża ilość osób i cieszymy się, że mogliśmy dla Was zorganizować konwent. Mamy nadzieję, że bawiliście się dobrze.
Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim osobom i instytucjom dzięki, którym Smokon mógł się odbyć. W szczególności dziękujemy
– Dyrekcji Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie za pomoc w realizacji Smokonu
– Kierownictwu Pauzy In Garden za udostępnienie miejsca na konwent
– Dyrektorowi MDK nr 5 W Krakowie za udostępnienie potrzebnych nam ławek i krzeseł
– Naszym sponsorom (Wydawnictwo SQN, Fajne RPG, Instytut Wydawniczy Erica, Powergraph, Genius Creations, van Der Book, Egmont Publishing, CD Action, Gindie, Almaz), bez których nie moglibyśmy przygotować dla Was Smokonu takim jakim był
– Obsłudze Arteteki WBP w Krakowie oraz Pauzy In Garden za czuwanie nad nami podczas konwentu i całą pomoc i jaką otrzymaliśmy
– Innym instytucjom i grupom, które nas wsparły takim jak Narodowe Centrum Kultury, Pulpozaur, Pyrkon, Krakowska Sieć Fantastyki, Nowa Fantastyka, Katedra oraz Informator Konwentowy
– Wszystkim twórcom programu i wolontariuszom, bez których konwent zwyczajnie by się nie odbył

Smokon – ostatnie informacje

Drodzy Uczestnicy!
przed jutrzejszym dniem mamy dla Was jeszcze kilka informacji i ogloszeń.

1) Smokon II jest dostoswany do potrzeb osób z niepełnosprawnością (szczegóły znajdziecie w poprzednim poście).

2) Część naszego bloku serialowego organizowanego wraz z Pulpozaurem będzie na żywo dostępna w sieci (12:00-16:00) na kanale youtube Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie (link podamy ok 12 jak streaming ruszy).

3) Osobom niepełnoletnim przypominamy by wzięły ze sobą wypełniona i podpisaną zgodę rodzica.

4) Planując dojazd dna konwent zerknijcie na: http://krakow.jakdojade.pl/ na stronie jest aktualny rozkład uwzględniający zmiany w komunikacji miejskiej wynikające z remontów. Najbliższy przystanek to Teatr Bagatela

Smokon dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością

Drodzy Uczestnicy!
jako organizatorzy Smokonu II chcieliśmy uczynić nasz konwent jak najlepiej dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Budynek, w którym odbywa się konwent jest odpowiednio przystosowany. Na etapie przygotowywania imprezy podjęliśmy tez pewne decyzje, które dodatkowo powinny ułatwić uczestnictwo w Smokonie osobom z niepełnosprawnością. Ponize znajdziecie podstawowe informacje (osoby z niepełnosprawnością przy akredytacji mogą poprosić o wydrukowaną wersję tej ulotki)

Ułatwienia:
– Osoby z niepełnosprawnością mogą podchodzić do akredytacji z pominięciem kolejki
– W każdej sali prelekcyjnej wyznaczyliśmy przestrzeń dla wózka inwalidzkiego. Znajduje się ona z przodu lub z tyłu sali (zależnie od jej układu)
– W każdej sali prelekcyjnej zarezerwowaliśmy po 2 miejsca z przodu tak by umożliwić uczestnictwo w atrakcjach dla osób niedowidzących i niedosłyszących. Na tych miejscach znajduje się stosowne oznaczenie i jeśli ktoś inny je zajmie powinien je zwolnić na prośbę osoby, której ono przysługuje
– Cała obsługa została poinstruowana by zwrócić uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnością. Jeśli natrafisz na jakikolwiek problem zgłoś się do obsługi – zrobimy co tylko możemy by pomóc

Poruszanie się po budynku– W budynku znajduje się jedna winda łącząca poziom -1 (blok literacki, kawiarnia) z parterem i 1szym piętrem oraz druga, która łączy piętra 1-3, na których znajduje się większość atrakcji. Położenie obu wind znajdziesz na mapce z tyłu
– Na pierwszym piętrze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością
– Winda do bloku literackiego zatrzymuje się nieco na uboczu po wyjściu z niej skieruj się w prawo i potem drugi raz w prawo – znajdziesz się tym sposobem na przedzie sali prelekcyjnej